Ich bin heute gut drauf, es geht weiter zum nächsten Rating^^
Search your library for a Dragon permanent and put it into play. Then shuffle your library.
Storm
Dragonstorm ist die Schlüsselkarte in einem so genannten Dragonstorm-Deck.
creature [4]
4 Bogardan Hellkite
instant [8]
4 Incinerate
4 Shock
sorcery [16]
4 Dragonstorm
4 Grapeshot
4 Rift Bolt
4 Rite of Flame
enchantment [4]
4 Pyromancer's Swath
artifact [4]
4 Lotus Bloom
land [24]
4 Fungal Reaches
4 Molten Slagheap
12 Mountain
4 Spinerock Knoll
Ziel ist es mit Dragonstorm--> Bogardan Hellkite, oder Pyromancer's Swath--> Grapeshot zu finishen. Beides ist auf Storm aufgebaut. Manas erhält man von den Fungal Reaches und Molten Slapheaps sowies Lotus Blooms. Lotus Bloom erzeugt selber noch eine Storm-Kopie.
Nun aber zum eigentlichen Rating.
Dragonstorm ist als Timeshifted Card in TimeSpiral erhältlich sowie als RareKarte aus Scourge. Erstmals schlug das Dragonstorm-Deck ein wie eine Bombe. Man tötet (nicht immer) sicher und schnell (hängt natürlich von der Hand ab).
Dragonstorm erzeugt mit Hilfe seiner Storm-Fähigkeitn gleich mehrere Kopien, die nicht alle gekontert werden können. Die meistgesuchten Drachen wäre der nette Bogardan Hellkite und Changeling Berserker ("Drache".
Da es leider nicht absolut viel zu sagen gibt bei der Karte noch die Vor+Nachteile:
Pro:
- Stormkopien. Spellcounter sind machtlos dagegen.
- Sucht Drachen ---> starke Vieher
Kontra:
- In einem nicht aus Dragonstorm gerichteten Deck absolut unbrauchbar, da zu teuer.
- Ein Trickbind später und das Deck ist fast tot.
Regeln für Storm wäre übrigens:
# 502.30a - Storm is a triggered ability that functions on the stack. "Storm" means "When you play this spell, put a copy of it onto the stack for each other spell that was played before it this turn. If the spell has any targets, you may choose new targets for any of the copies." [CompRules 2007/05/01]
# 502.30b - If a spell has multiple instances of storm, each triggers separately. [CompRules 2003/07/01]
# 502.30.Ruling.1 - The number of copies is determined when this spell is played (announced) and only counts spells played (announced) before it was. Ones placed on the stack afterwards do not change this. [D'Angelo 2003/04/30]
# 502.30.Ruling.2 - The copies are put onto the stack directly. They are not "played" and do not trigger abilities that trigger on something being played. This makes it so the Storm ability itself will not trigger on the copies being put on the stack. [Time Spiral FAQ 2006/08/30]
# 502.30.Ruling.3 - When counting spells, you count ones played by every player, including ones that were played from zones other than a player's hand. You do not count lands being played, any abilities that were played, any spells put onto the stack without playing them, or any cards put into play by the effect of a spell or ability. [D'Angelo 2003/06/07]
# 502.30.Ruling.4 - Spell copies can be countered and otherwise affected just like any other spell. [Time Spiral FAQ 2006/08/30]
# 502.30.Ruling.5 - Countering the original spell will not stop the copies from being created. [D'Angelo 2003/08/01]
# 502.30.Ruling.6 - Countering the triggered ability will stop the copies from being created. [Time Spiral FAQ 2006/08/30]